MarhamPrtal

MarhamLife

خبر

مدیرعامل مرهم از انجام سی‌امین سفر خیرخواهانه این مؤسسه به استان خوزستان خبر داد

مدیرعامل مؤسسه ملی سلامت مرهم از انجام سی‌امین سفر خیرخواهانه این مؤسسه خبر داد و اعلام کرد: فوق تخصصان جراحی پلاستیک این مؤسسه 26 تا 29 بهمن در بیمارستان مادر رامهرمز به انجام اعمال جراحی می پردازند.
1402/05/14 مرهم 490



دکتر محمدعلی کیانی، مدیرعامل گروه مرهم در گفت‌وگو با ایکنا، اعلام کرد: سی‌امین سفر خیرخواهانه این گروه برای درمان رایگان بیماران شکاف لب و شکاف کام به مقصد استان خوزستان شهر رامهرمز (بیمارستان مادر)، از 26 تا 29 بهمن ماه انجام می‌شود که با توجه به تقارن سفر با سالروز درگذشت آن طبیب جان ها، به نام و یاد زنده یاد پرفسور منوچهر دوایی از چهره های ماندگار پزشکی و رئیس شورای سیاستگذاری مرهم نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: تعداد اعضای گروه 33 نفر شامل 10 فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی، یک فوق تخصص بیهوشی اطفال، یک متخصص بیهوشی، تیم کارشناسی اعم ازعکاسی پزشکی، پرستاری، اتاق عمل، مددکاری و فناوری اطلاعات سلامت هستند که به روال سابق، همه به صورت داوطلب در این سفر حضور دارند و هیچگونه حق‌الزحمه‌ای دریافت نمی‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه ملی سلامت مرهم با تأکید بر اینکه سیاست این مؤسسه اهدای وقت و تخصص است و از روز پایه‌گذاری این مؤسسه هیچ‌گونه مشارکت پولی و نقدی از هیچ شخص حقیقی و حقوقی دریافت نشده و واریز به حساب مؤسسه صورت نگرفته است، گفت: هر فردی که تمایل به همکاری داشته از طریق تخصص و وقتی که داشته با مؤسسه همکاری کرده است.

وی با ذکر مثالی گفت: برای تحقق اقدامات پزشکی مرهم، باید مقدماتی فراهم شود از جمله تهیه ملزومات سفر و اسکان، نخ بخیه و وسایل پزشکی و ...؛ ما لیست این ملزومات را تهیه و به خیرینی که تمایل داشتند ارائه کرده‌ایم؛ آنها نیز اقلام متبوع را تهیه کرده و در اختیار ما قرار داد‌ه‌اند. بدین صورت همه افراد در به ثمر رساندن لبخندها مشارکت مستقیم دارند. وی تصریح کرد: این اقدام موجب می‌شود هم سایر تخصص‌ها در این کار خیر مشارکت داشته باشند و هم وقتی افراد به صورت مستقیم در فرایند کار خیر شرکت می‌کنند، فرهنگ مشارکت اجتماعی و کار خیر گسترش پیدا کند و مؤسسه نیز از هرگونه شائبه مالی در امان می ماند که وجه تفاوت مرهم در همین پول نگرفتن و پول ندادن است. به عبارت دیگر مرهم پُلی است میان نیازِ نیازمندان و توانِ توانمندان که مبتنی بر فناوری اطلاعات سلامت، کارآیی و اثربخشی خود را به نحو مطلوبی ارتقا داده است.

کیانی در پاسخ به اینکه آیا افرادی که شکاف لب و کام و ناهنجاری های جمجمه، فک و صورت دارند همچنان می‌توانند برای انجام عمل جراحی ثبت‌نام کنند؟ گفت: ما از سه ماه پیش اقدام به ثبت نام الکترونیک بیماران کرده‌ایم و تا 24 ساعت قبل از شروع سفر، امکان ثبت نام آنلاین در سامانه  https://marham.life/fa-ir/Patient وجود دارد چراکه تمام هدف ما تسهیل و تسریع فرصت ثبت نام و نیز بهره مندی عموم مردم و نیازمندان از خدمات موسسه است.

وی با بیان اینکه مرهم یک الگوی عملی در زمینه ترویج صلح، اخلاق حرفه ای و رعایت مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاهیان است، افزود؛ مرهم می تواند یک رکن اثرگذار برای تحقق حکمرانی مطلوب در نظام سلامت باشد و از این رو حاضر است این تجربه منحصربه فرد را با طیب خاطر در سایر حوزه های تخصص و فوق تخصصی به گروه های داوطلب آموزش دهد تا فرهنگ کار مشارکتی با رویکرد اهدای وقت و تخصص، بیش از پیش در جامعه تسرّی یابد.

مرهم محمدعلی کیانی مدیرعامل مرهم دانشگاه مرهم حکمرانی سلامت سیاستگذاری سلامت
ثبت کننده:محمدعلی کیانی
تاریخ ثبت:1402/05/14
ویرایش کننده:محمدعلی کیانی
تاریخ ویرایش:1402/05/14
موضوع: مرهم
تعداد بازدید:490

تا کنون دیدگاهی نوشته نشده، اولین نفر باشید که دیدگاهش را بیان می کند.

دیدگاه شما

کاربر گرامی خواهشمند است به موارد زیر دقت فرمایید:
• لطفا فارسی تایپ کنید و با حروف لاتین (فینگلیش) ننویسید.
• دیدگاه های ارائه شده پس از بازبینی منتشر می‌شود.
• آدرس ایمیل در سایت نمایش داده نمی شود.